جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۷۱۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
با حضور معاون امور هنري وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي

جلسه شوراي دبيران ششمين جشنواره تجسمي فجر برگزار شد

جلسه شوراي دبيران ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر با حضور معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دبيرخانه جشنواره برگزار شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ششمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر، در اين جلسه دبيران رشته هاي مختلف جشنواره ضمن ارائه فعاليت هاي انجام شده و چشم اندازهاي كه تاكنون جشنواره بر اساس آن فعاليت كرده، ادامه روند فعاليت ها را به صورت مناسب خواستار شدند.

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن ارائه ديدگاههاي خود مبني بر جريان سازي و نهادينه ساختن ارزش هاي علمي، هنري منطبق با فعاليت هاي انجام شده كه همساز با جريان هنري دهه فجر خواهد بود تاكيد كرد كه ادامه فعاليت ها با حضور استادان و در حوزه شوراي سياستگذاري و دبيران جشنواره انجام شود.

مرادخاني درباره حضور آقاي ميرهاشمي كه گفته مي شود از فعاليت ها كناره گيري و استعفاي خود را ارائه كرده است، اعلام كرد: اصولا مديران دولت در جريان هاي تغيير دولت در حال تغيير هستند اما افرادي كه در جريان فعاليت هاي هنري بويژه جريان هاي مستمر و مداوم مانند جشنواره تجسمي فجر هستند، لازم است كه باثبات، بدون دغدغه و با احترام كارشان را ادامه دهند، بنابراين استعفا يا هرگونه كناره گيري منتفي است.

مرادخاني افزود: اصولا با حضور استادان متقدم و همراهي آنان جشنواره ها صاحب منزلت و اعتبار خواهند بود و اميدوارم اين جشنواره با حضور شوراي دبيران و استاداني كه نام شان را در شوراي سياستگذاري ديدم با نهايت موفقيت و اقبال هنرمندان كار خود را ادامه دهد و شاهد شكوفايي آن باشيم.

مرادخاني در ادامه گفت: جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر مي بايست جريان ساز باشد و الگوهايي ارائه كند و از چنان اعتباري برخوردار باشد كه همه هنرمندان به شركت در جشنواره علاقه مند باشند. انتظار از جشنواره تجسمي زياد است و خروجي جشنواره و بسترسازي آن براي هنرهاي تجسمي اهميت بسياري دارد، بنابراين اگر جشنواره فجر بتواند جريان سيال هنرهاي تجسمي  را شكل دهد و بسترسازي كند بايد اين رويداد را تقويت كرد.

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: جشنواره هنري از جمله جشنواره هنرهاي تجسمي فجر به بررسي نياز دارند تا روشن شود كه آيا توانسته عمده هنرمندان را متقاعد كند جريان سيال هنرهاي تجسمي را شكل دهد و آيا بايد با همين روند ادامه يابد يا تغييراتي در آن ايجاد شود.

مرادخاني ادامه داد: رويكرد ما اين است كه جشنواره ها و برنامه ها توسط بخش خصوصي برگزار شود و معاونت هنري و وزارت رهنگ و ارشاد اسلامي از برنامه ها حمايت كند.

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مشكلات اين معاونت گفت: معاونت هنري در حال حاضر در شرايط مالي مناسبي نيست و مشكلات متعددي دارد كه البته حل خواهد شد. ما به دنبال چابك سازي مجموعه هستيم و سعي داريم فرصت هايي مانند بي ينال ونيز را كه متاسفانه از دست رفته است، احيا كنيم.

مرادخان اظهار اميدواري كرد ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر با تلاش دبيران و همارهي هنمرندان به نحو مناسبي برگزار شود.

اصغر اميرنيا؛ مدير كل هنرهاي تجسمي نيز در اين جلسه بر اهميت جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در كنار دوسالانه هاي تجسمي تاكيد كرد.

عبدالرحيم سياهكارزاده؛ دبير اجرايي ششمين جشنواره بين الملي هنرهاي تجسمي فجر نيز گزارشي از روند اجرايي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ارائه كرد.
دبيران ششمين جشنواره بني المللي هنرهاي تجسمي فجر نيز در اين جلسه نظرات و ديدگاههي خود را درباره اين رويداد بيان كردند.

ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي نقاشي، با موضوع انسان معاصر، خوشنويسي در سه گرايش نستعليق، شكسته نستعليق و نسخ و ثلث با موضوع آزاد نگارگري در سه گرايش نقاشي ايراني با موضوع شعاير ايراني-اسلامي و تذهيب و گل ومرغ با موضوع آزاد، مجسمه سازي با موضوع راه بي انتها و سراميك هنري با موضوع آزاد در بخش ملي برگزار مي شود.

بخش بين الملل ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي دررشته هاي كاريكاتور در دو گرايش كارتون با موضوع هنر و چهره با موضوع سياستمداران مطرح جهان، عكاسي در گرايش مستند با موضوع اميد و شادي هاي زندگي، پوستر با موضوع انرژي و تصوير سازي با موضوع خانواده برگزار مي شود.

فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي بخش ديگر ششمين جشنواره تجسمي فجر است.

هنرمندان براي شركت در بخش ملي  و بین الملل ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي مي‌توانند تا 29 آذرماه سال جاري در سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir ثبت نام  و آثارشان را ارسال كنند.

 
نظر شما